Packers BR
GO PACK GO!

EN/UK

It is the biggest Brazilian communication channel about one of the most traditional NFL teams. With more than 9 years of existence, it has proven that growth is continuous. A joyful channel, but one that doesn't lose its seriousness in the information it carries. A brand that is welcoming, friendly and full of passion, like the Green Bay Packers.

Packers BR offers correct information and good narratives about the Green Bay. This project aims to do this in a way that people feel good about being there. And always with the intention of solidly building its presence in this very competitive market with its services and obligations.

PT/BR

É o maior canal de comunicação brasileiro sobre um dos maiores e mais tradicionais times da NFL. Com mais de 9 anos de existência, ele tem provado que crescimento é algo contínuo. Um canal alegre, mas que não perde a seriedade nas informações que leva. Uma marca acolhedora, amigável e cheia de paixão, assim como Green Bay Packers.

Packers BR oferece levar informações corretas e boas narrativas sobre o time de Green Bay. Este projeto visa fazer isso de uma forma que as pessoas se sintam bem em estar lá. E sempre pretendendo construir de forma sólida com seus serviços e obrigações a sua presença neste mercado tão competitivo.
Attributes
Atributos
​​​​​​​EN/UK

We created a symbol that conveys what Packers BR really is, a communication channel for fans who love the Green Bay Packers. The symbol adopted the speech bubble, featuring communication and the intermediary that Packers BR is between the team and Cheesehead (nickname given to fans).
The characteristics of the cheese in this speech bubble were chosen precisely because of the name given to the fans of this great and traditional team.

PT/BR

Projetamos um símbolo que transmitisse o que de fato o Packers BR é, um canal de comunicação para os torcedores amantes de Green Bay Packers. O símbolo adotado então foi o balão de fala, caracterizando a comunicação e o intermédio que o os Packers BR são entre o time e os Cheesehead (apelido dado aos torcedores).
As características de queijo nesse balão de fala, foi justamente escolhido por causa do nome dado aos torcedores deste grande e tradicional time.

Colors
Cores​​​​​​
EN/UK

The main colors chosen for the brand were: Pantone 5463 C and Pantone 1235 C
The color options were based on the team's colors and the Brazilian flag's colors. The support colors were aged gold and white.

PT/BR

As cores principais escolhidas para a marca foram: Pantone 5463 C e Pantone 1235 C
As escolhas das cores foram baseadas nas cores do time e as cores da bandeira do Brasil. As cores de apoio foram o ouro envelhecido para detalhes de contraste com o amarelo e o branco.


Thanks for watching!
Developed 2020



You may also like

Back to Top